Veel gestelde vragen

Online bestellen bij BSL Raambekleding

Via de website kunt u eenvoudig en snel online raambekleding bestellen. Voor vragen tijdens uw bestelling staat onze klantenservice voor u klaar om u snel en adequaat te ondersteunen bij uw vragen.

Lamellen gordijnen

Bestellen

Bezorgen

Betalen

Klachten

Staat uw vraag er niet bij, dan kunt u altijd even contact met ons opnemen.

Lamellen

Maximale breedte / hoogte lamellen gordijn
Wij kunnen de kwaliteit van onze lamellen gordijnen garanderen tot een breedte van 500cm. Bredere lamellen gordijnen hebben een zeer grote kans op doorzakken. De maximale hoogte voor lamellen is 400cm.

Rolgordijnen

Maximale breedte rolgordijn
Wij kunnen de kwaliteit van onze rolgordijnen garanderen tot een breedte van 300cm. Bredere rolgordijnen hebben een zeer grote kans op doorzakken.

Horizontale jaloezieen

Maximale breedte horizontale jaloezie
Wij kunnen de kwaliteit van onze horizontale jaloezieen garanderen tot een breedte van 300cm. Met een maximale oppervlak van 6 m2.

Bestellen

Uitleg bestelprocedure
Bestellen bij BSL Raambekleding kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. Bestellen via BSL Raambekleding is heel eenvoudig:

Om het gewenste product in uw mandje te plaatsen:
Ga naar het product van uw keuze.
Voer uw gewenste afmetingen in, kies de bedieningszijde en kies uw gewenste type uitvoering. Maak eventueel nog een keuze uit de koordgewichten.
Klik op de knop “Direct bestellen”.

Mandje
Heeft u alle artikelen van uw keuze in het winkelmandje geplaatst, dan kunt u in het overzicht van uw mandje de inhoud controleren. Hier kunt u desgewenst nog het aantal artikelen wijzigen.
Bent u klaar met winkelen? Dan vult u uw adres- en bezorggegevens in, benodigd voor het afleveren van uw bestelling.
Klik daarna op de knop “Afrekenen”.

Bestelling controleren / Betaalwijze kiezen
Controleer nogmaals uw bestelling, kloppen alle afmetingen en instellingen zoals u die heeft opgegeven.
Vervolgens kiest u op welke manier u wenst betalen: direct met iDEAL, e-Maestro, Bancontact/MrCash, onder rembours bij aflevering aan de bezorger of met een normale bankoverschrijving achteraf.
Let op! achteraf betalen via een bankoverschrijving bieden we alleen aan voor bestellingen met een maximaal orderbedrag van 250 euro. Lees hiervoor ook onze aanvullende betalingsvoorwaarden.

Betalen
Heeft u gekozen voor betalen via iDeal, e-Maestro, Bancontact/MrCash, Achteraf betalen of bank overschrijving, dan wordt u doorgestuurd naar ons betaalsysteem van onze partner Buckaroo. Volg de aanwijzingen op uw beeldscherm.

Bevestiging e-mail
In uw bevestigings e-mail staan de gegevens uit uw bestelling. Deze e-mail wordt binnen 15 minuten verzonden na het plaatsen van uw bestelling. Klik op Refresh of F5 op uw toetsenbord om de nieuwe e-mails in uw e-mailbox te ontvangen. Na ontvangst van de betaling zullen wij over gaan tot verzending van uw bestelling.

Niet ontvangen
Wanneer u uw bevestigings e-mail niet heeft ontvangen dan zal de reden kunnen zijn dat het opgegeven e-mail adres niet juist is of het ligt aan uw spamfilter(controleer uw spam inbox). Controleer nogmaals de e-mail gegevens in uw account zodat de zendingen in de toekomst u wel bereiken.

E-mailadres wijzigen
Uw e-mailadres kunt u gemakkelijk wijzigen in uw account. Uw account vindt u op de Klantenservice pagina. Logt u eerst even in voordat u uw gegevens verandert. Vervolgens zullen uw nieuwe gegevens direct door u op het account van Zonwering-rolgordijnen.nl te zien zijn.

Wijzigen of annuleren van een bestelling
Wilt u een bestelling annuleren of wijzigen? Uw bestelde producten worden speciaal voor u op maat gemaakt, aan de hand van de door u opgegeven afmetingen en instellingen. Zodra uw bestelling is ingevoerd in ons opdracht-systeem kunt u uw bestelling niet meer annuleren of wijzigen. Voor op maat gemaakte rolgordijnen is het standaard herroepingsrecht niet van toepassing (zie ook art. 8.2.a van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel).

Op werkdagen worden bestellingen automatisch in ons opdrachtsysteem ingevoerd om 06.00u en 12.00u, wat het eerst komt na het moment van uw bestelling.

Herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is niet van toepassing voor op maat gemaakte producten aan de hand van de door u opgegeven specificaties en wensen. Uw raambekleding wordt door ons speciaal voor u op maat gemaakt, u kunt bestelde raambekleding niet retourneren onder het herroeppingsrecht.

Betalen

Betalingsopties
Nederlandse klanten kunnen op volgende manieren betalen:

iDEAL – De gemakkelijkste is vooraf via iDEAL te betalen. iDEAL is beschikbaar voor alle klanten van ABN AMRO, Rabobank, ING Bank, SNS Bank, ASN-Bank, Van Lanschot Bank, Triodos bank en de Friesland Bank.

Rembours – Contant betalen bij aflevering. Bij deze betaalmethode betaalt u het verschuldigde bedrag contant aan de chauffeur van TransMission die het pakket bij u aanbiedt. Voor het gebruik van deze aanvullende dienst betaalt u €19,36 extra.

Achteraf – Sommige bestellingen komen in aanmerking voor de mogelijkheid om achteraf te betalen. U geniet dan een betalingstermijn van 14 dagen. U kunt dan zelf kiezen welke methode van betalen u wilt gebruiken om achteraf te betalen.

Belgische klanten kunnen op de volgende manieren betalen:

Maestro Online – De gemakkelijkste manier van direct online betalen.

Bancontact / MrCash – Online en direct betalen met de Bancontact/MrCash kaart.

Overboeking – U maakt het orderbedrag vooraf over via een bankoverschrijving,

Rembours – Contant betalen bij aflevering. Bij deze betaalmethode betaalt u het verschuldigde bedrag contant aan de chauffeur van TransMission die het pakket bij u aanbiedt. Voor het gebruik van deze aanvullende dienst betaalt u €19,36 extra.

Veiligheid & Privacy
Al uw gegevens worden vertrouwelijk en beveiligd opgeslagen op onze beveiligde server. Zonwering-lamellen.nl houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).
Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) ziet er persoonlijk op toe dat persoonsgegevens zorgvuldig worden gebruikt en uw privacy ook in de toekomst gewaarborgd blijft.

Recht op inzage
Als betrokkene heeft u het recht om inzage te verzoeken in uw gegevens en het gebruik daarvan door Zonwering-lamellen.nl. Als betrokkene kunt u bij de organisatie vragen of uw persoonsgegevens worden gebruikt. Als dat het geval blijkt te zijn, geeft de organisatie u binnen vier weken een overzicht.

Recht op correctie
Op basis van de inzage in uw gegevens kan u de organisatie verzoeken de gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Dat kan als de gegevens die gebruikt worden door de organisatie feitelijk onjuist, onvolledig of niet ter zake dienend zijn voor het doel of de doeleinden van de verwerking.

Veilig bestellen
De SSL versleutelde verbinding zorgt dat u veilig en betrouwbaar winkelt bij BSL Raambekleding. Het maakt daarbij niet uit hoe u bestelt bij BSL Raambekleding. Wij adviseren om niet zomaar aan iemand uw klantnummer, wachtwoord of andere gegevens betreffende Zonwering & Lamellen af te geven.

Phishing
Wees alert op Phising. Phising betekent dat criminelen e-mails versturen, zogenaamd uit naam van BSL Raambekleding waarin ze naar uw persoonlijke (inlog)gegevens vragen. Wij zullen hier nooit via e-mail naar vragen. Geef uw gegevens dus nooit af als u niet zeker bent van de afzender.

Bezorgen

Verzendkosten
Lamellen bestellingen binnen Nederland en België bezorgen we gratis.
U betaalt dus geen verzendkosten. Als u kiest voor Remboursbetaling aan de bezorger, dan betaalt u voor deze aanvullende dienst €19,36.

Levertijd
Uw bestelling wordt binnen 72 uur bij u thuisbezorgd. Als u uw bestelling plaatst op vrijdag of zaterdag, dan nemen wij deze op maandag in productie. U ontvangt uw bestelling dan op dinsdag.

Track & Trace
Tijdens de verwerking van uw bestelling houden we u doormiddel van e-mails op de hoogte. De voortgang van uw bestelling kunt u ook volgen via de klantenservice pagina. Hier kunt u ook de e-mail instellingen controleren voor de status-updates die we u toesturen vanaf het moment van uw bestelling tot aan de aflevering bij u voor de deur.

Als u niet thuis bent
Wanneer een pakket door Trans-Mission niet bij u of de geadresseerde afgeleverd kan worden, dan ontvangt u een niet-thuis-kaart in de brievenbus. Met de gegevens op deze kaart kunt u contact opnemen met Trans-Mission om een persoonlijke afspraak te maken voor een geschikt bezorgmoment dat u wel thuis bent.

Klachten

Klachtenprocedure
Als u vragen of klachten heeft over de door u bestelde producten, onze dienstverlening of als u ons graag om een andere reden wilt spreken. Dan kunt u ons bereiken via

Telefoon : +31 (0)10 5 121 767
Email : info@bsl-raambekleding.nl
Contact formulier : https://www.bsl-raambekleding.nl/contact

Klachten die we via bovengenoemde manieren ontvangen, worden door ons binnen 14 dagen beantwoord. Als de behandeling van uw klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door ons binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een uitgebreider antwoord kan verwachten.

Geschillencommissie Thuiswinkel
Mocht u het niet eens zijn met de manier waarop wij uw klacht hebben opgelost, dan kunt u uw klacht of geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit is mogelijk via de website van de geschillencommissie op www.sgc.nl
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform op ec.europa.eu/consumers/odr.

Het product is beschadigd aangekomen
We leveren u kostenloos een nieuw lamellen gordijn. Neemt u alstublieft contact met ons op, voor verdere instructies. Met de levering van het nieuwe product ontvangt u ook een retoursopdracht voor het terughalen van het beschadigde product.

Garantie en non-conformiteit
Op al onze leveringen en producten is de wettelijke garantie van toepassing. Dat wil zeggen dat u een product kunt verwachten wat datgene moet doen wat de u er in alle redelijkheid van mag verwachten.